برای مدیریت تعریفهای گوناگونی از ابعاد مختلف ارائه شده است. اگر مدیریت فرآیندی باشد که میر برای تحقق هدفهای سازمان آن را پی می گیرد، تعریف فرآیندی ارائه می شود.

 مدیریت عبارت است از فرآیند برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و نظارت برکار اعضای سازمان و کاربرد کلیه منابع قابل دسترسی برای رسیدن به هدفهای تعیین شده سازمان
در جای دیگری مدیریت به صورت فرآیند دستیابی به هدفهای سازمانی با همکاری افراد، از طریق آنان و سایر منابع سازمانی تعریف شده است.

این تعریف سه ویژگی دارد که بر اساس آن مدیریت(1) مجموعه ای فرآیندی از فعالیتهای مستمر و مرتبط است،(2) متمرکز بر تحقق اهداف سازمانی است و (3) از طریق همکاری با افراد و استفاده از سایر منابع سازمانی به این اهداف دست می یابد.

مدیریت به عنوان((هنر انجام دادن کارها توسط دیگران و نه شخص مدیر به اهداف سازمان نایل می شوند.



مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها